Informasjon
Leievilkår
Leievilkår nydalenHUB
Forsamlingslokaler i Rolf Wickstrøms vei 15 B, 0484 Oslo
Leieperiode:
•
Dersom annet ikke er avtalt skal arrangementet avsluttes før 24:00 og opprydding
avsluttes før 03:00.
•
Dersom avtalt tid ikke blir overholdt vil et gebyr på kr 2000,-/time komme i tillegg
Type arrangement:
Det skal opplyses type arrangement og planlagt program. Utleier forbeholder seg retten til å nekte utleie til arrangementer som ikke er ønskelig å tilby lokaler til.
Annonsering og bilder av lokalet
Det er ikke tillatt å benytte kirkens navn eller logo i annonsering, invitasjoner, plakater, o.l. Kun nydalenHUB og adressen kan benyttes for å identifisere lokalet.
Antall gjester / besøkende:
Det skal avtales hva som er maximalt publikumstall. Arrangørens medarbeidere medregnes ikke inntil 5% ekstra.
Dersom dette overskrides faktureres leietaker 100,- ekstra pr person utover
dette.
Behov for antall stoler / bord:
Det er totalt 130 bord (110 smale) og ca 320 stoler tilgjengelig.
Stoler og bord skal settes opp etter bruk som på romplan som henger i salen om annet ikke er avtalt
Tilgjengelige rom
Hvilke rom som er avtalt disponible for leietaker skal opplyses i ordre/faktura
Rombetegnelse Romnr
1.
Hovedsal 204
2.
Mellomsal 203
3.
Cafè 210
4.
Kjøkken 209
5. Grupperom 212
6. Møterom 213
7. Stort grupperom 216
8. Grupperom 218
Kjøkken
1.
Oslo Vineyard har kun et anretnings-kjøkken. Catering eller kald
mat anbefales.
2.
Oslo Vineyard har ingen industrivaskemaskin, så oppvaskmaskin bruker ca 2timer. Det anbefales derfor å bruke engangsservise.
3.
Oslo Vineyard har kun fullt servise til ca 100 gjester.
4.
Utstyr som er brukt skal vaskes opp og legges på plass.
Alle overflater skal
tørkes over.
5.
Søppel skal tas med ut og kastes i komprimatorer i kjeller (rest, plast, papp, glass/metall, mat). Dette gjøres selv om vasking er
bestilt.
Brann / låsing og rømningsrutiner
Brannalarmen er tilkoblet Oslo Brannvesen. Man kan se på tavle nede i gangen ved
bakre utgangsdør hvor alarmen er utløst. Dersom alarmen går og det tydelig
fremkommer at ikke er brann (f.eks vaffelsteking), plikter leietaker å ringe 110 umiddelbart for å
avbestille utrykning. Hvis ikke er vil leietaker få en ekstra faktura på 6000 kr. Utleier skal gjennomgå brann, låse-
og rømningsrutiner med utleier før leieperiodens begynnelse. Disse skal følges i hele leieperioden.
Rydding / Vasking
Lokalene overlates til leietaker i vasket og ryddet stand. Leietaker skal tilbakelevere
lokalene i samme stand. Eventuelle stoler eller bord som
blir flyttet på skal settes tilbake
på plass så at lokalene ser ut sånn som da de ble overlevert. Trommesettet på scenen får
ikke flyttes.
Lokalene må ryddes, støvsuges, bord tørkes av og søppel må alltid legges i søppeldunk selv om vask
er betalt for. Mangelfull vask eller rydding vil bli fakturert i ettertid.
Leietaker har ikke anledning til å la noen ting stå igjen i lokalene etter avtalt tid. Det er
ikke lov å teipe eller stifte noe fast på bord, vegger eller vinduer i lokalene. Dersom det
ikke er overhold vil det bli pålagt gebyr som dekker slitasje, kostnader for fjerning samt
medgått arbeidstid.
Leie vasker
Vask kan bestilles av utleier eller direkte av vaskere som er kjent i lokalet. Prisen
avhenger av tidspunkt for vask. Normal vask etter kveldsarrangement er 550kr a 5 timer, det er vask av toaletter, kafe, kjøkken, hall. Dette forutsetter at lokalene er støvsuget og ryddet.
Utstyr og ansvar
NB: Dersom det ikke er kjentmann på huset i leieperioden har vi en ringevakt som kan bidra på tlf eller om
nødvendig komme. Det faktureres da for dens arbeidstimer.
Om tekniker må tilkalles på kveld/helg faktureres det 800,-/time også for
reisetid. Leietaker må ta et selvstendig ansvar for å være grundig informert på forhånd.
Leietaker plikter å stille til en teknisk visning / gjennomgang før arrangementet. Om det er kjentmann på arrangementet inngår teknisk visning på arrangementsdagen.
Teknisk
-
visning:
1.
Det kan leies tilleggsutstyr som TV-skjermer og projektorer.
2.
Liten lydmiks med enkelt oppsett av sang/talemikrofoner.
3.
Stor lydmixer, trådløse mikrofoner og instrumenter kan leies.
4.
For stor lydmixer må det være en kompetant tekniker som kjører lyden.
5. Trommesett kan ikke flyttes uten nærmere avtale
Scenelys
• Scenelys med lysmixer og senelys med bevegelig lys kan leies.
•
Det er mulig å koble til tlf o.l. for å spille musikk.
•
Forklaring blir gitt på teknisk visning og kan leses på QR koder på stedet.
- Det er ikke tillatt å benytte scenerøyk uten nærmere avtale.
Tekniker
Vi har noe mulighet for å leie ut tekniker, og kan formidle kontakt med lys, lyd og bilde-teknikere som kjenner anlegget for rigging/øvelse fredag og/eller lørdag. 600,-/time betales direkte til teknikere som ikke har mulighet til å sende faktura.
Tono
Arrangør har ansvaret for å søke om tillatelse til å fremføre musikk og betale for dette.
Alkoholservering
Moderat alkoholservering er tillatt til lukkede private selskaper. Ved åpne arrangementer plikter arrangør å søke om sjnekebevilgning og sørge for nødvendig profesjonelt vakthold.
Ansvar for skade og tyveri
Leietaker er ansvarlig for skade på utstyr som skyldes feil-/misbruk av leietaker selv
eller noen leietaker gir tilgang til lokalene, eller som får tilgang til lokalene ved
leietakers uaktsomhet. Det samme gjelder utstyr som forsvinner fra lokalene i løpet av
leieperioden, med mindre leietaker kan godtgjøre at forsvinningen var uten skyld eller
uaktsomhet fra leietakers side.
Pynting og øvelse dagen før:
- Kvelden før et arrangement kan reserveres for pynting for ¼ av prisen for leie-dagen fra kl. 2130
-
dersom det er ledig dagen før kan en pynte for kr 1/6 av prisen fra 2130 evt tidligere etter avtale
Betalingsbetingelser
Avtalt leiesum blir fakturert og skal være innbetalt før leieperioden.
Reservasjonen av lokalet er ikke bindende for utleier om forskudd ikke betales iht
avtale.
Avbestillingsgebyr
1.
Ved avbestilling senere enn en mnd før arrangementet: 50%,
2.
ved avbestilling mindre enn 14 dager før: 80%,
3.
ved avbestilling mindre enn
7 dager før: 100%
Nøkkel og nøkkeldepositum
•
Leietaker får utlevert inntil 1 stk nøkler til lokalene.
•
Om behov 2 stk.
•
Nøkkelen leveres kun ut når leien er innbetalt på konto.
•
Mistet nøkkel faktureres med 2000 kr.
Parkering
Alle
parkeringsplasser på øvre plan kan benyttes i helger og kvelder fra 1700 på hverdager og hele lørdag/søndag.
Det er ikke tillatt å parkere utenfor rampen til hovedinngangen - brannbiler må kunne passere til enhver tid.